Képzeld el, mennyi időt, fáradtságot, utánajárást megspórolsz azzal, ha ránk bízod autódnak rendszeres karbantartását. A mi szakmánk az autószerelés, ehhez értünk. Igyekszünk közérthetően fogalmazva elmagyarázni neked mindazt, amit fontos tudnod, pl. a gépjárműved alkatrészeinek állapotát, azoknak mi a szerepük, és miért fontos a hibátlan működésük. Kérdéseidet, érdeklődésedet örömmel fogadjuk. Mi az, amit Te tehetsz családod és saját magad biztonságáért?
Szervizhálózatunkban rendszeresen, ingyenesen elvégeztetheted gépjárműved teljes körű műszaki átvizsgálását, továbbá a gumiabroncsok ellenőrzését. Mindkét átvizsgálás eredményéről átvizsgálási lapot adunk át, és el is magyarázzuk azt. Az ingyenes átvizsgáláson felül kétféle időszakos szervizeltetést végeztethetsz szervizünkben.
Két időszakos szervizcsomagunk van: a Nagyszerviz és a Kisszerviz. Az általános tapasztalat azt mutatja, hogy évente érdemes elvégeztetni vagy a Nagyszervizt, vagy a Kisszervizt, annak függvényében, melyiket igényli a gépkocsid. A Nagyszerviz tartalmazza mindazt, amit a Kisszerviz, kiegészítve azt néhány egyéb alkatrészcserével (meghajtószíj, pollenszűrő, üzemanyagszűrő, gyújtógyertya).
A motor, mint sok egyéb alkatrész a gépjárműben, csak akkor tudja kifejteni teljesítőképességét, ha rendszeresen, szakszerűen karbantartják. A kenőanyag nagymértékben hozzájárul a motor teljesítményéhez és élettartamához. Az időszakos szervizeléssel rendszeresen ellenőriztetheted az olajszintet, a gépkocsinak megfelelő olajat töltetheted be (minden olajcsere alkalmával az olajszűrőt is cserélni kell).
Az időszakos szervizeken kívül időnként szükség van vezérműszíjcserére is, melyet autónként más és más kilométer megtétele után ír elő a gépjármű gyártója. Bízz meg szakemberünk szakértelmében! Azt a szervizelést javasolja neked, ami valóban szükséges. A IQ Auto Időszakos Szervizcsomagok csak a munkadíjat tartalmazzák (lásd Munkadíjtáblázat). Szervizeink bejelentkezés nélkül fogadnak, de természetesen a téli/nyári gumicsere szezonban célszerűbb előre bejelentkezni.
A csomag ára csak a munkadíjat tartalmazza, lásd Munkadíjtáblázat.
A szervizeltetés időtartama kb. 30-40 perc.
Tartalma:
A csomag ára csak a munkadíjat tartalmazza, lásd Munkadíjtáblázat.
A szervizeltetés időtartama kb. 60-90 perc.
Tartalma:
A motor működésében fontos feladata van a vezérműszíjnak. A vezérműszíj a motor főtengelye és a vezérműtengely közötti kapcsolatot biztosítja. Jellegzetessége az, hogy szakadásakor rendszerint rendkívül súlyos motorkárosodás következik be, ezért a gyári előírás szerinti periódusonként ki kell cserélni a vezérműszíjat, a vezető- és feszítőgörgőket, és bizonyos esetekben a vízpumpát is.
Ne feledd: jelentős anyagi ráfordítással járó motorsérüléseket okozhat a vezérműszíj szakadása! Ezért erősen javasolt a gyártó által előírt csereperiódus betartása, a vezérlés időnkénti ellenőrzése! A vezérműszíjcsere munkadíja és időtartama gépkocsinként eltér.
A motorolaj elsődleges szerepe az egymással fémesen súrlódó motoralkatrészek kenése, elválasztása, és ezáltal a súrlódási veszteség és a kopás csökkentése. Az autókban használt olaj két elsődleges összetevőből áll: az alapolajból és az adalékokból. Az alapolajnak köszönhetően a motorolaj képes a létfontosságú feladatát ellátni, azaz a motor mozgó alkatrészeit kenni. Az adalékok oly módon biztosítanak további védelmet a motor számára, hogy a motor szélsőséges hőmérsékleti viszonyai közepette megakadályozzák az olaj elhasználódását.
A motorolaj szerves vegyületekből áll, ezért az idő múlásával és a terhelés hatására megváltozik. Az olaj „öregedése” nem más, mint a használat közben bekövetkező fizikai és kémai állapotváltozások folyamata, amely hosszabb-rövidebb idő alatt, az igénybevétellel és az eltelt idővel arányosan, a kenőolaj leépüléséhez vezet. A gyakorlatban az olajcsere-periódus nemcsak a motorolaj minőségétől, hanem a kenési rendszer sajátosságaitól és a jármű üzemeltetési körülményeitől is függ. Különböző vezetési stílus mellett az olaj élettartama jelentősen eltér.
A legkorszerűbb autókban ma már ritkábban, csupán 20-30 ezer kilométerenként kell motorolajat cserélni. Utántöltéshez lehetőleg a motorban lévő olajtípust használjuk, ha azonban ez nincs kéznél, mindenképpen a motor igényeinek megfelelő specifikációjú, és viszkozitású terméket töltsük be. Mivel egyre nő az olyan autótípusok száma, amelyek speciális, nem mindenhol beszerezhető motorolajat igényelnek, célszerű az utántöltéshez szükséges motorolajat az időszakos szerviz, vagy a csak olajcsere alkalmával 1 literes kiszerelésben előre megvásárolni, és az autóban tartani.
A használt olaj színváltozása nem jelzi az olaj öregedési fokát. Ha az olajcserét követően a olaj kevés használat után megsötétedik, ez nem azt jelenti, hogy az olaj gyorsan elhasználódott, hanem inkább arra utal, hogy:
A mai korszerű személygépkocsiknál az olajcserék intervallumára és az alkalmazható motorolajok minőségére vonatkozó előírások eltérőek. A járművek egy része már automatikusan jelzi az alacsony olajszintet a műszerfalon található visszajelzőn. A régebbi gépkocsikban manuálisan kell ellenőrizni az olajszintet az olajpálca segítségével. Soha ne használd az autót, ha az olajszint az olajpálca minimum jelzése alatt van!
Ha a műszerfalon lévő piros olajnyomáslámpa világít, az autót azonnal le kell állítani! Ez a lámpa nem az olajszintet mutatja, hanem azt, hogy a kenési rendszer jól működik-e vagy sem. Ha az olajozási rendszer nem működik a motorban, nagymértékű károsodás lép fel, végső esetben a motor teljesen tönkremegy, megáll. Sok esetben ki sem lehet javítani, teljes motorcserére van szükség.
Az autók üzemanyag-fogyasztása mellett az egyik leggyakrabban felmerülő téma az olajfogyasztás, aminek magas mértékéért sokan kizárólag az olajat teszik felelőssé. A motorolajok fizikai-kémiai tulajdonságai valóban hatással vannak az olajfogyasztásra, de azok mellett számos, az olajtól független motorállapot-jelző is komoly mértékben befolyásolhatja.
A korszerű motorolajok egymással elegyednek, de a keverés nem célszerű. A motorolajok kismértékű keveredése semmiféle problémát nem okoz. Például, ha szakszerűen végrehajtott olajcsere alkalmával más típusú motorolajra térünk át, néhány csepp az előző töltetből mindig a motorban marad, ami nem jelent gondot.
Az IQ Auto szervizkönyvbe szakembereink bejegyzik a gépjármű mindenkori kilométerállását, és hogy milyen szervizelésben volt része: Kisszerviz, Nagyszerviz, futóműmérés, futóműállítás, vagy egyéb szerelés. Továbbá, hogy milyen típusú olajat töltöttek be, mikor javasolt a következő szerviz, hány kilométer megtétele után ajánlatos ismét felkeresni szervizünket. A szervizkönyv mintegy emlékeztetőkét szolgál, mindig kéznél van, elfér a kesztyűtartóban. Hasznos akkor is, ha a gépjármű eladásra kerül, mert jelzi a vevőnek, hogy rendszeres IQ Auto karbantartásban részesült. Ha még nincs szervizkönyved, kérd a legközelebbi IQ Auto szervizlátogatásakor!